FANDOM

Autor:Mikstefan

Crystal_128_clock.png Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Mikstefan

W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuję. Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne (jeśli takie występują).

David Frank Richardson Jr. (1910-1978) - założyciel i dyrektor generalny LK Motion Studio oraz producent i reżyser filmowy. Miał syna Michaela.

Historia

Richardson urodził się w biednej rodzinie na północy Luizjany. Nie miał żadnych perspektyw na życie. Od dzieciństwa interesował się kinematografią i tworzeniem filmów. Początkowo dorabiał sobie jako scenarzysta w małej wytwórni. W pewnym momencie ożenił się, a potem urodził mu się syn. W wieku 59 lat założył własne studio filmowe - LK Motion Studio. Wyprodukowało ono takie filmy jak m.in. Kyle Żniwiarz czy Leopard i tygrysica. Niestety, studio zostało z czasem ogromnie zadłużone. Żeby poradzić sobie ze stresem, Richardson zaczął brać narkotyki i grać w hazard. Po jakimś czasie ogromnie się od tego uzależnił. W 1978 roku studio było na skraju bankructwa. W tym samym roku zmarł w szpitalu wskutek przedawkowania amfetaminy. Firmę, która wkrótce upadła, przejął Michael.

Filmy

Scenariusz: Dobry film (Komedia, 1960)

Scenariusz: Najlepszy dzień będzie jutro (Komedia obyczajowa, 1964)

Scenariusz: Max Kelar (Sensacyjny 1967)

Mały zbój (Western, 1969)

Leopard i tygrysica (Komedia romantyczna, 1972)

Król i jego słudzy (Western, 1974)

Kyle Żniwiarz (Sensacja, 1976)

Niebieski horyzont (Dramat psychologiczny, 1978)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki